سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع فرش ماشینی کاشان

 

 قالی کاشان

در طراحی دکوراسیون داخلی، “فرش” یکی از مهمترین اجزایی است که نقش بسزایی در تعیین طیف رنگ حاکم بر آن فضا دارد. چنانچه قبل از انتخاب رنگ سایر اجزای چیدمان، فرشی انتخاب شود، بدون استثنا رنگ و سبک آن فرش تاثیر بسزایی در انتخاب رنگ و حتی سبک آن فضا خواهد داشت. مهم ترین اجزای تعیین کننده رنگ در دکوراسیون داخلی عبارت اند از: دیوارها، کفپوش، مبل ها و سایراکسسوری های موجود مانند کوسن ها، گلدان ها و ...

کفپوش و رنگ فرش

کف یک اتاق معمولا دیوار پنجم محسوب می شود و رنگ آن تاثیر بسیار زیادی در انتخاب رنگ فرش دارد. برای انتخاب رنگ مناسب برای یک فرش باید در نظر داشته باشید که جزو طرفداران کنتراست( تضاد رنگ )هستید یا جزو طرفداران هارمونی(هماهنگی رنگ ). در بعضی از مواقع استفاده از کنتراست رنگ باعث می شود کوچک بودن فضا به چشم نیاید.

در کنتراست رنگ به راحتی می توانید رنگ فرش را متضاد با رنگ کفپوش انتخاب کرده و درهارمونی رنگ باید رنگ فرش و کفپوش با هم  تطابق داشته باشند. در بعضی از مواقع استفاده از کنتراست رنگ باعث میشود کوچک بودن فضا به چشم نیاید.

فرش زمینه کرم

از آنجایی که رنگ کرم جزو رنگ های خنثی می باشد با اکثر رنگ ها تطابق دارد، این فرش جزو فرشهای شیک و پرطرفدار بوده که با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود. فرش زمینه کرم بهترین پیشنهاد برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک می باشد.

فرش زمینه سرمه ای

فرش زمینه سرمه ای جزو فرش هایی است که اغلب  برای دکوراسیون های مدرن استفاده می شود و به خاطر رنگ تیره ای که دارد بیشتر برای فضاهایی با مساحت زیاد مناسب می باشد. این فرش برای فضاهای کوچک که نورگیری کمی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

فرش زمینه آبی

فرش زمینه آبی جزو فرش هایی است که برای ست کردن و ایجاد هارمونی با سایر اجزا دکوراسیون داخلی باید تطابق داشته باشد برای مثال چنانچه پرده ها و یا برخی از اکسسوری ها آبی هستند و رنگ مبل ها و دیوارها از رنگهای خنثی طیف گرفته باشند می توان از فرش زمینه آبی استفاده نمود. رنگ آبی جزو رنگ های سرد محسوب می شود. بنابراین استفاده از رنگهای گرم در کنار این رنگ باعث جذابیت فضا می شود.

فرش زمینه لاکی (قرمز)

از آنجا که رنگ قرمز جزو رنگ های گرم و پرانرژی محسوب می شود فرش زمینه قرمز نیز برای فضاهایی که آفتابگیر نیستند و یا اینکه سایر اجزای دکوراسیون سرد و بی روح هستند گزینه ی بسیار مناسبی است.

اگر دیوارها و کف فضای مورد نظر سفید و روشن هستند استفاده از فرش های زمینه قرمز به شدت توصیه میشود.(البته با در نظرگرفتن رنگ سوم که میتواند مبل و پرده و سایراکسسوری ها باشد.)

فرش زمینه گردویی

فرش زمینه گردویی با رنگهای خاکستری مایل به آبی و کرم مایل به زرد و نسکافه ای و شکلاتی تطابق جذابی دارد و از آنجا که جزو رنگهای گرم محسوب می شود برای اکثر فضا ها و اتاق ها گزینه ی مناسبی است.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.